Best Western Hotel Corallen
Facebook Twitter Google Plus Instagram

Din åsikt är mycket viktig för oss

Enkäten tar 5-7 minuter

Best Western Rewards-medlemmar får 250 poäng som tack för hjälpen


214
Boka rum

Rum 1

OK
Min bokning

Om oss

Om Best Western
Best Western Hotels grundades 1946 i USA och är och har alltid varit en kedja av privatägda hotell. Idag är Best Western Hotels världens största hotellkedja med över 4 000 hotell i 100 länder. Även i Europa och Sverige är vi den största hotellkedjan sett till antal hotell och orter.

Best Western är ensamma om ett globalt kvalitetssäkringsprogram, som omfattar tusentals punkter och garanterar en hög och jämn service och kvalitet på alla Best Westernhotell. Samtliga hotell kontrolleras årligen av en utomstående inspektör som säkerställer att alla kedjans hotell verkligen lever upp till kvalitetsprogrammet. 

Best Western arbetar efter fyra nyckelord som genomsyrar hela organisationen.
Kvalitet - Hos Best Western ska gästen alltid uppleva ett boende av hög kvalitet. Det gäller allt från incheckning till städning, säng, frukost, service m.m. Som garanti för hög kvalitet på hotellen har vi vårt globala kvalitetssäkringssystem med årliga kontroller.
Personlighet - Syftar dels på alla våra hotell som är olika i stil och karaktär men också på att ge varje gäst ett personligt bemötande. 
Internationellt - Som gäst hos Best Western är man samtidigt gäst hos världens största hotellfamilj med hotell i över 100 länder och våra gäster har tillgång till vårt globala lojalitetsprogram. För företag och koncerner som vi sluter centrala avtal med är vår storlek och vår internationella utbredning en stor styrka.
Uppmärksamhet - Våra gäster förtjänar all uppmärksamhet. Vi är lyhörda för önskemål och försöker förekomma önskningar och behov. Det handlar om en inställning till arbetet och till gäster och att alltid sträva efter att ge det där "lilla extra".

Läs mer om Best Westen här.

Ladda ner Best Westerns app här.  

Svanenmärkt
Från februari 2008 är vi registrerat som ett Svanenmärkt hotell och blev därmed det första i Oskarshamn. Arbetet att Svanenmärka ett hotell innebär att företaget tar ett helhetsgrepp på miljöarbetet vilket innebär ett stort engagemang från ledning och hela personalstyrkan. Hotellet måste uppfylla krav om långsiktigt miljötänkande och minska miljöpåverkan vid den dagliga driften. 

De krav som ställs på ett Svanenmärkt hotell är minskad energianvändning och vattenförbrukning, miljöanpassade  förbrukningsartiklar, miljömärkta städ- och rengöringsmedel samt en effektiv avfallshantering.

Vill du veta mer om svanenmärkning klicka här.

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2017 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse